بلاگ

مدیر سئو کیست؟

مدیر سئو
هر آنچه از سئو می خواهید

مدیر سئو کیست؟

site seo seonabz

مدیر سئو کیست؟ این سوالی است که برای اکثر افرادی که برای کسب و کار خود سایتی را طراحی کرده اند و در ادامه به دنبال پیشرفت سایت می باشند پیش خواهد آمد.

هر سایت پس از طراحی احتیاج به سئو دارد تا در نتایج اول جستجو گوگل دیده شود. حال این سوال پیش خواهد آمد که مدیر سئو کیست و چه وظیفه ای دارد؟ در جواب به این سوال باید گفت که هر شرکتی به یک مدیر سئو احتیاج دارد تا با به کارگیری مهارت و توانایی یک رهبر متخصص تیم سئو شرکت بتوانند بهترین برنامه های سئو را به بهترین نحو اجرا نمایند.

در ادامه در ارتباط با این موضوع بیشتر توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید.

مدیر سئو کیست؟

قبل از هرچیز بهتر است تا تعرف مختصری در ارتباط با سئو داشته باشیم. سئو، به بیانی ساده یعنی کسب رتبه ی برتر برای یک سایت، روی یک کلمه کلیدی خاص در مرورگر گوگل.

با توجه به تعریف سئو باید بدانید که مدیر سئو (SEO Manager)، شخصی است که مجموعه ی فعالیت ها و اقدامات لازم را برای رسیدن به این هدف انجام می دهد او با برنامه ریزی دقیق و نظارت بر تیم سئو شرکت به پیشرفت سایت ها کمک می کند. به عبارت دیگر مدیر سئو وظیفه دارد با به کار گیری سئو به افزایش درآمد یک کسب و کار از طریق بهبود رتبه سایت و افزایش ترافیک کمک کند که این خود نیازمند مهارت و دانش می باشد.

لازم به ذکر است که یک مدیر سئو ممکن است در یک شرکت دیجیتال مارکتینگ و یا در بخش سئو یک سازمان مشغول به کار باشد. مدیر سئو می تواند مسئول رهبری یک تیم باشد که باید اعضای تیم را راهنمایی کرده و آن ها را در این مسیر راهنمایی کن تا بهترین نتیجه را دریافت نماید. مدیر سئو چنانچه رهبری یک تیم سئو را در اختیار داشته باشد برای داشتن نظم در کار ها و پروژه ها وظیفه دارد تا عملکرد اعضای تیم را به صورت دوره ای بررسی نماید.

بالابردن راندمان کسب کار

افزایش فروش

امنیت اطلاعات

پشتیبانی 24 ساعته

مدیر سئو

چرا به یک مدیر سئو نیاز است؟

همانطور که گفته شد مدیر سایت می تواند برای یک سازمان و یا یک مجموعه کار کند یک سازمان یا مجموعه برای اینکه بتواند در دنیای دیجیتال شناخته و دیده شود نیاز به حضور در پلتفرم هایی دارد که بتواند خدمات و یا محصول خود را به کاربران ارائه داده و یا معرفی کند، یکی از این پلتفرم ها، سایت است.

پس از طراحی سایت برای این سازمان لازم است تا در نتایج اول جستجو گوگل دیده شود. به عنوان مثال زمانی که کاربر محصول مورد نظر را در گوگل جستجو می کند سایت شما در صورت داشتن سئو سفید و استاندارد بالاتر از سایت های مشابه شما قرار خواهد گرفت.

درنتیجه می توان گفت که سئو سایت در دیده شدن و معرفی شما می تواند بسیار مؤثر باشد. همانطور که می دانید رسیدن به نتایج برتر نیاز به پیاده سازی اصول و قواعدی دارد که کمیت و کیفیت ترافیک سایت شما را افزایش دهد به همین منظور لازم است تا برای این هدف یک مدیر سئو برای سایت خود داشته باشید.

مدیر سئو شخصی است که می تواند به شما در این زمینه بسیار کمک کند و کاربران حوزه ی فعالیت شما را به سمت سایت شما راهنمایی کند و آن ها را از یک جستجوگر ساده به کاربر همیشگی سایت شما تبدیل کند به این ترتیب بازدید از سایت شما بالا رفته، مشتری شما افزایش پیدا خواهد کرد و درآمد شما نیز متقابلا بالا خواهد رفت که در این صورت می توانیم بگوییم که در زمینه کاری خود پیشرفت چشمگیری خواهید داشت.

افراد بسیاری هستند که تصور دارند سئو کاری ساده است و تنها به به تولید محتوا و بارگذاری آن محدود می باشد و می توانند خود در کنار کار تخصصی که دارند آن را انجام دهند غافل از اینکه سئو به تخصص و تجربه نیاز دارد و در صورت نداشتن اطلاعات در ارتباط با این موضوع و بدون مشورت با مدیر سئو نتیجه مطلوب خود را نخواهید گرفت.

SEO Manager یا مدیر سئو چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

  1. دارای روحیه رهبری و مهارت ارتباطی
  2. بهره مندی از دانش CRO ( بهینه سازی نرخ تبدیل)
  3. دارای قوه ی تحلیل و ادراک قوی
  4. دارا بودن دانش به روز و مطابق با به روز رسانی های موتور جست و جو گوگل
  5. بهره مندی از دانش کافی برای سئو کردن انواع سایت اعم از؛ سئو سایت گردشگری، سئو سایت شرکتی، سئو سایت خبری، سئو سایت فروشگاهی و …
  6. مسلط به الگوریتم های گوگل
  7. بهره مندی از دانش و شیوه های به روز SEO و SEM
  8. آشنا به شبکه های اجتماعی و نحوه ی اثرگذاری آن در سئو
  9. آشنا به Copywriting برای تولید محتوای جذاب و مفید
  10. آشنا به زبان های برنامه نویسی مثل HTML , CSS
  11. مسلط به ابزار های سئو و توانایی تحلیل داده ها و نتیجه گیری از آن
  12. توانایی آنالیز و تحلیل بازار یک کسب و کار و ارائه ی مناسب ترین کلمات کلیدی
  • بخش معرفی محصولات
  • لینک سازی حرفه ای داخلی
  • لینک سازی قدرتمند خارجی
  • بهینه سازی برای تلفن همراه
  • مدیریت فایل های تصویری
  • مدیریت مقالات
  • انتشار محتوا
  • لود شدن سریع صفحات
  • گالری تصاویر با قالب اختصاصی
  • بنر های تبلیغاتی
  • رپورتاژ های تبلیغاتی
  • مدیریت مطالب

یک مدیر سئو چه وظایفی دارد؟

1. تحقیق کلمات کلیدی

اولین و در عین حال یکی از مهم ترین گام ها در سئو که مدیر سئو در آن تخصص دارد ، تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research) است. یک مدیر سئو، بر اساس نتایجی که از آنالیز یک سایت و رقبای آن سایت به دست می آورد، باید کلمه کلیدی مناسبی را انتخاب کند تا بتواند به صفحات اول نتایج گوگل برسد.

این مرحله بسیار مهم است زیرا می توان گفت انتخاب کلمه کلیدی مناسب به اصطلاح سنگ بنای دیگر اقدامات سئویی می باشد و در صورت انتخاب درست اهداف مشتری میسر خواهند شد.

2. بهبود سئوی داخلی

یکی از بخش هایی که مدیر سئو می تواند برای افزایش ترافیک سایت روی آن مانور دهد سئو داخلی و فنی می باشد. سئو داخلی به معنی بهینه سازی هر صفحه سایت برای یک کلمه کلیدی خاص، تولید محتوای با ارزش و مرتبط و به روز رسانی محتوا هایی است که مدتی از بارگذاری آن گذشته است.

هدف از این کا این است که ترافیک را برای کلمات کلیدی مختلف به سمت سایت سرازیر نماییم که در نهایت به بهبود رتبه کمک خواهد شد. در نهایت می توان گفت که پس از انتخاب کلمه کلیدی رسیدگی به سئو داخلی سایت می تواند تاثیر بسیاری در بازدید بالای سایت شما داشته باشد. توجه داشته باشید که در هر مرحله با مدیر سئو در ارتباط با فعالیت ها مشورت نمایید.

3. بهبود سئو تکنیکال

سئو فنی (Technical SEO) یکی از دست آویز های مدیران سئو است تا بتوانند شرایط مطلوب برای دسترسی بهتر کاربران و به خصوص خزنده های گوگل را به سایت خود فراهم کنند. بهبود سئوی تکنیکال، فرآیند خزش و ایندکس صفحات سایت را آسان تر خواهد کرد. سئو فنی جدای از سئوی محتوا و به ساختار سایت مرتبط است و مهم است که سایت شما از ابتدای طراحی بر اصول زیر ساخت های سئو طراحی شده باشد تاپس از طراحی در سئو آن مشکلی به وجود نیاید.

4. طراحی استراتژی محتوا

Content Marketing یا بازاریابی محتوا یکی از روش های بازاریابی دیجیتال است که هدف در آن تولید محتوا مفید می باشد توجه داشته باشید که محتوا باید به سایت شما مرتبط باشد و برای اینکه بازدید بالایی داشته باشد لازم است تا جذاب باشد. یک مدیر سئو وظیفه دارد برای هر سایت یک استراتژی محتوا جامع (استراتژی محتوا این است که چه نوع محتوایی در چه صفحه ای چه زمانی منتشر شود) را طراحی کند به اینصورت می توان یک محتوای با ارزش و کاربر پسند داشت.

5. ارتباط با مشتری

مدیر سئو به عنوان راهبر و کسی که پروژه سئو سایت را برنامه ریزی کرده و پیش می برد باید به صورت دوره ای با کارفرما یا ادمین سایت در ارتباط باشد که هم کارفرما در جریان پیشبرد پروژه باشد و هم بین هدف کارفرما و خواسته ها و انتظارات او با فعالیت سئو کار هماهنگی باشد.

6. تحلیل و آنالیز

همانطو که گفته شد مدیر سئو دارای مهارت ها و توانایی هایی در این زمینه است و به همین علت می تواند از طریق ابزار های مختلف سئو هم رقبای کسب و کار را آنالیز کند و هم سایت خود را از طریق ابزاری چون Google Analytics بررسی و صفحات پر بازدید را استخراج و تحلیل کند به اینصورت می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد.

برخی از فعالیت های یک مدیر سئو را در ادامه آورده ایم:

  • طراحی، توسعه و اجرای استراتژی سئو
  • انجام کیورد ریسرچ جهت ارائه به تیم تولید محتوا
  • بررسی سایت به لحاظ فنی، پیشنهاد راه حل و اجرای آن
  • بهینه سازی محتوای سایت
  • توانایی طراحی استراتژی هایی برای کمپین PPC
  • توانایی تشکیل و مدیریت یک تیم منسجم و هماهنگ
  • توانایی مدیریت و پشتیبانی چندین پروژه به صورت همزمان
پیشنهاد ویژه برای راه اندازی کسب و کار

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

اگر به دنبال برندسازی، توسعه کسب و کارو بالا بردن فروش خود هستید مجموعه سئونبض آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد ، کافیست با کارشناسان ما در ارتباط باشید...

آیا یک مدیر سئو، متخصص سئو است؟

هر فرد ابتدا باید در یک حرفه تخصص داشته باشد و سپس به مدیریت آن مشغول شود در صورتی که تخصصی در سئو نداشته باشید مدیر سئو شدن ممکن نمی باشد. یک مدیر سئو باید موتور های جست و جو و نحوه کار با آن ها را به خوبی درک کند، باید سئو را تمرین و تجربه کند تا بتواند در این زمینه موفقیت های چشمگیری بدست آورد.

لازم است بدانید که یکسئو کار تنها با داشتن اطلاعات مفق نخواهد شد بلکه باید تمرین و تجربه کاری بسیاری داشته باشد تا به یک متخصص سئو تبدیل شود.

چگونه یک مدیر سئو شویم؟

مدیر سئو شدن تنها زمانی ممکن است که شما مهارت و توانایی های لازم را در این زمینه به دست آورید. پس از کسب مهارت باید تجربه کارلی کسب نمایید و در عین حال از تجربیات بزرگان این حوزه استفاده نمایید و به صورت نسبی به تجربه هایشان توجه کنید و عوام موفقیت و اشتباهات آن ها را به خوبی به خاطر بسپارید.

سئو به گونه است که هرچه تجربه و تمرین بیشتری در آن داشته باشید، کارکشته تر شده و می توانید در سازمان های مطرح و روی سایت های بزرگتری کار نمایید و موفقیت های بیشتر را کسب کنید.

چگونه یک SEO Manager استخدام کنیم؟

با توجه به مواردی که در بالا در ارتباط با مدیر سئو و کار او گفته شد الان به خوبی می دانید که چه انتظاراتی را دارید و وظایف یک مدیر سئو چیست ، در نتیجه می توانید به راحتی یک مدیر سئو انتخاب نمایید اما توصیه می شود تا در انتخاب مدیر سئو می وسواس گونه عمل کنید که بتوانید یک نیروی کارآمد را برگزینید.
مهارت و ویژگی هایی که لازم است برای انتخاب یک مدیر سئو بررسی کنید:

  • تحصیلات
  • قدرت تحلیل
  • مهارت رهبری
  • مهارت ارتباطی و فن بیان قوی
  • میزان تجربه و نمونه کار های موفق و قابل رجوع

درآمد یک مدیر سئو چقدر است؟

در مورد حقوق یک مدیر سئو نمی توان به صورت دقد یک مبلغی مشخص کرد زیرا میزان درآمد یک سئو کار تحت هر پوزیشنی (متخصص سئو، مدیر سئو یا کارشناس سئو و… ) به شرایط مختلفی بستگی دارد. از جمله ی این موارد عبارتند از؛

  • شرایط و ضوابط شرکت و سازمانی که قرار است استخدام شوید
  • شرکت انتخابی شما ارائه دهنده ی خدمات سئو است یا نه؟
  • میزان سابقه، تخصص و مهارت شما در سئو

با تمام این تفاسیر در حال حاضر درآمد یک مدیر سئو در ایران با سابقه ی کاری حداقل سه سال بین7 تا 10 میلیون تومان می باشد.

جمع بندی

در این مطلب در ارتباط مدیر سئو و وظایف و سطح اطلاعات او صحبت کردیم. دانستن مهارت ها و وظایف یک مدیر سئو کمک می کند که به اهمیت جایگاه او برای ظهور و حضور یک کسب و کار در دنیای دیجیتال پی ببرید. در نهایت در جواب مدیر سئو کیست؟ می توان گفتکه یک مدیر سئو می تواند با به کار گیری اصول و قواعد قانونی سئو، کارهایی را انجام دهد که رتبه سایت شما را بهبود ببخشد و به پیشرفت شمادر کسب و کارتان کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *