بلاگ

تاثیر متاتگ توضیحات بر سئو

تاثیر متاتگ توضیحات بر سئو سایت
هر آنچه از سئو می خواهید

تاثیر متاتگ توضیحات بر سئو

site seo seonabz

شاید تا به حال از خود پرسیده باشید که متاتگ توضیحات بر سئو موثر است؟ در واقع تاثیر متاتگ توضیحات بر سئو را زمانی میتوانید مورد بررسی قرار دهید که یک توضیحات بی نقص داشته باشید. در ادامه به بررسی متاتگ توضیحات و تاثیر متاتگ توضیحات بر سئو خواهیم پرداخت. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

متاتگ توضیحات چیست؟

HTML با تگ ها اجرا می شود. تگ مجموعه ای از کاراکترها است که منجر به اجرای یک فرمان می شود. در توسعه وب، این تگ ها به مرورگر می شناسانند که چگونه عناصر باید در یک صفحه وب کنار یکدیگر قرار بگیرند. متا تگ یک تگ است که شامل داده های مربوط به صفحه وب است. متا تگ خلاصه ای از آنچه صفحه درباره آن است را ارائه می دهد. کاربران آن را می خوانند تا بفهمند روی چه چیزی می خواهند کلیک کنند. گوگل از متا تگ همراه با برچسب عنوان و URL برای ارائه نتایج جستجو در صفحات خود استفاده می کند. معمولاً می توانید با نگاهی به نتایج جستجوی یک صفحه وب، توضیحات متا تگ را تشخیص دهید.

اگر تگ توضیحات متا وجود نداشته باشد، گوگل فقط محتوایی را از صفحه شما انتخاب می کند که فکر می کند برای کاربر مناسب ترین است.  گوگل همیشه تگ توضیحات متا را برای نمایش آن در جستجو انتخاب نمی کند. حتی اگر تگ توضیحات متا وجود داشته باشد، گوگل همچنان می تواند متن نشان داده شده در صفحات نتایج را تغییر دهد. در واقع، گوگل همیشه آنچه را که می خواهد انتخاب می کند. به عنوان مثال، اگر کلمه کلیدی دیگری را که در صفحه اصلی یافت می شود اضافه کنم، گوگل متن نتایج را تغییر می دهد تا قسمت هایی از آن متن را که دارای کلمه کلیدی هستند را نیز نشان دهد.

گاهی اوقات، اگر گوگل فکر کند که توضیحات برای مقاله کاملاً بی ربط است، آن را کاملا نادیده می گیرد و چیز دیگری را انتخاب می کند. شما باید توضیحات متا خود را به خوبی ایجاد کنید، به طوری که گوگل آن را به جای هر چیز دیگری انتخاب کند. در واقع اینگونه است که تاثیر متاتگ توضیحات بر سئو را احساس خواهید نمود. در ادامه این مقاله در مورد نحوه نوشتن متاتگ خوب برای سئو صحبت خواهیم کرد تا حداکثر تاثیر متاتگ توضیحات بر سئو را ایجاد کنید.

مطالعه بیشتر: لزوم استفاده از سئو

بالابردن راندمان کسب کار

افزایش فروش

امنیت اطلاعات

پشتیبانی 24 ساعته

تاثیر متاتگ توضیحات بر سئو سایت

تاثیر متاتگ توضیحات بر سئو ناچیز است؟ (تئوری)

مدت ها پیش، توضیحات متا برای تاثیر مستقیم بر سئو استفاده می شد. موتورهای جستجو این خطوط متن را تجزیه می کنند و به دنبال کلمات کلیدی می گردند. اگر آن عبارت کلیدی خاص نیز در توضیحات متا (در کنار برچسب عنوان و محتوا) یافت شود، صفحه مربوط ارزش بالایی دریافت میکند. من فکر می کنم شما متوجه شده اید که چه چیزی در ادامه اتفاق افتاد. بدیهی است که مردم سعی می کردند با قرار دادن کلمات کلیدی در آن، در تلاش برای دریافت رتبه بهتر، تا حد ممکن عبارات، از آن سوء استفاده کنند.

از آنجایی که گوگل از افراد  سوء استفاده کنند، خوشش نمی آی ، تغییر بزرگی در الگوریتم خود ایجاد کرد و همه را تحت تأثیر قرار داد.  در سال 2009، گوگل به طور رسمی بیانیه ای با عنوان « گوگل در سئو از متاتگ استفاده نمیکند منتشر کرد. اما با عدم توجه افراد مقاله تا انتها خوانده نشد و مفهوم کلی آن دریافت نشد و تنها به عنوان آن توجه شد. پس به این نتیجه رسیدند که تاثیر متاتگ توضیحات بر سئو تاثیری ندارد. اما ویدیویی از Matt Cutts رئیس سابق گوگل وجود دارد که فقط در مورد استفاده نشدن تگ کلمات کلیدی متا به عنوان عامل رتبه بندی جستجو صحبت می کند:

این بدان معنا نیست که گوگل به طور کامل این متا تگ ها یا همه متا تگ ها را نادیده می گیرد، همانطور که برخی از کاربران ممکن است فکر کنند.

چرا متاتگ ها اهمیت دارند؟

خوب، پس گوگل می گوید که توضیحات متا رتبه بندی موتورهای جستجو را تغییر نمی دهد. اما گوگل چیزهای زیادی می گوید و همچنین یافتن اطلاعات دقیق نیز سخت است. همانطور که در بالا مشاهده شد، برای درک واضح یک موضوع، باید معنای بین خطوط را به دقت استخراج کنید. در مورد متاتگ ابحاثی گسترده تر از رتبه بندی وجود دارد.

اگر به رتبه بندی کمکی نمی کنند، آیا باید آنها را به طور کلی کنار بگذارید؟ ابدا! متاتگ از اهمیتی بالایی برخوردار است و به صورت غیر مستقیم بر رتبه بندی موتور های جستجو گر موثر واقع شود. چگونه؟ خوب، پاسخ کوتاه این است: از طریق افزایش نرخ کلیک. درو واقع نرخ کلیک کلید تاثیر متاتگ توضیحات بر سئو به شمار میرود.

  • بخش معرفی محصولات
  • لینک سازی حرفه ای داخلی
  • لینک سازی قدرتمند خارجی
  • بهینه سازی برای تلفن همراه
  • مدیریت فایل های تصویری
  • مدیریت مقالات
  • انتشار محتوا
  • لود شدن سریع صفحات
  • گالری تصاویر با قالب اختصاصی
  • بنر های تبلیغاتی
  • رپورتاژ های تبلیغاتی
  • مدیریت مطالب

متاتگ بر CTR یا نرخ کلیک تاثیر گذار اند

نرخ کلیک نشان دهنده درصد کاربرانی است که روی نتیجه جستجوی شما کلیک می کنند از تعداد کل کاربرانی که نتیجه جستجوی شما را مشاهده می کنند. این همان اصول نرخ تبدیل است، اما با نامی متفاوت و خاص تر. فرمول محاسبه CTR به این صورت است: کلیک / نمایش * 100. بنابراین، اگر شما 700 نمایش داشتید و 20 نفر روی آن کلیک کردند، CTR شما 20/700 * 100 = 2.86٪ خواهد بود. یا اگر 100 نمایش و 5 کلیک داشته باشید، بسیار ساده تر است، نرخ کلیک 5 درصد خواهد بود.

اما چرا توضیحات متا بر CTR تأثیر می گذارد؟ خوب، پاسخ به آن بسیار ساده است. در صفحه جستجو، شما 3 عنصر دارید که برای ایجاد نتیجه جستجوی شما با هم ترکیب می شوند:

  • برچسب عنوان
  • URL
  • توضیحات (تگ توضیحات متا یا سایر قسمت های متن)

 

اگر به نتایج یک صفحه جستجوی گوگل نگاهی بیندازید، می بینید که توضیحات متا حدود 50 درصد فضا را اشغال می کند و گاهی اوقات، حتی بیشتر. حتی اگر تگ عنوان مهمترین آنها باشد، باز هم توضیحات مهم است. گوگل عبارات مهمی را در توضیحات برجسته می کند که توجه را به خود جلب می کند. برای اینکه عبارات پررنگ را بفهمید، باید کل جمله یا حداقل بخشی از آن را بخوانید. تاثیر متاتگ توضیحات بر سئو نیز از همین شکل است یعنی خواندن متاتگ توضیحات تاثیر متاتگ توضیحات بر سئو را معنا میبخشد.

در حال حاضر ممکن است بسیاری از عوامل دیگر وجود داشته باشد که چرا وب سایت های دیگر رتبه بالاتری دارند.  عنوان یک وبسایت خیلی طولانی است و آدرس اینترنتی آن بد است. وب‌سایت‌های دیگر ممکن است به مکان‌های نزدیک‌تر به من پیوند داده شوند. سپس می‌توانیم به مسائل فنی سئو و تعداد دامنه‌های ارجاع‌دهنده بپردازیم. حال، سوالی که باقی می ماند این است:

پیشنهاد ویژه برای راه اندازی کسب و کار

جهت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

اگر به دنبال برندسازی، توسعه کسب و کارو بالا بردن فروش خود هستید مجموعه سئونبض آماده خدمت رسانی به شما عزیزان میباشد ، کافیست با کارشناسان ما در ارتباط باشید...

آیا CTR بر SEO تأثیر می گذارد؟ 

خب، بر حسب گفته گوگل ، بله!  برایان دین همچنین در مقاله معروف خود در مورد فاکتورهای برتر رتبه بندی گوگل در رتبه 135 به این موضوع اشاره کرد. تعداد زیادی از کارشناسان دیگر نیز موافق هستند که CTR یک فاکتور رتبه بندی گوگل است. گوگل به تجربه کاربر اهمیت زیادی می دهد.  اگر کاربر روی نتیجه شما کلیک نکند، هیچ تجربه کاربری ثبت نمیشود و امتیاز شما اساساً 0 است. تنها پس از اینکه کاربر روی نتیجه شما کلیک کرد، Google  می تواند مواردی مانند تعداد اسکرول یا نرخ پرش را بررسی کند. پس این گونه میتوانیم دریابیم که تاثیر متاتگ توضیحات بر سئو به صورت غیر مستقیم میباشد.

توضیحات متا توسط سایر پلتفرم های وب استفاده می شود

ثانیا، توضیحات متا ممکن است برای پلتفرم های دیگر مهم باشد. فقط برای ذکر چند مورد از آنها، به فیس بوک و توییتر فکر کنید. هنگامی که پیوندی را در این پلتفرم ها به اشتراک می گذارید، داده ها را از HTML استخراج می کنند تا عناوین، تصاویر و توضیحات را نمایش دهند. اکنون این پلتفرم های بسیار محبوب برچسب های خاص خود را دارند. توییتر دارای کارت های توییتر است و فیس بوک از تگ های Open Graph برای نمایش صحیح اطلاعات مورد نیاز استفاده می کند.

با این حال، بسیاری از پلتفرم‌های وب دیگر ممکن است تگ‌های مورد قبول خود را نداشته باشند و می‌توانند به متاتگ‌های استاندارد متکی باشند. متاتگ ها همچنین می توانند برای برنامه ها و مرورگرها نیز مهم باشند.

نتیجه

به طور خلاصه، گوگل می گوید که توضیحات متا به طور مستقیم بر رتبه بندی موتورهای جستجو تأثیر نمی گذارد. با این حال، این توضیحات می تواند به طور غیرمستقیم بر روی سئو از طریق نرخ کلیک تأثیر بگذارد. تاثیر متاتگ توضیحات بر سئو از نوع غیر مستقیم است و نمیتوان بگوییم که تاثیر متاتگ توضیحات بر سئو مستقیم است. تاثیر متاتگ توضیحات بر سئو را زمانی میتوان احساس نمود که از طریق آن کاربران را مجاب کنیم که بر روی وبسایت ما کلیک کنند.

این بسیار مهم است اگر که شما بین رتبه های 1 تا 5 رقابت می کنید. در آنجا مواردی مانند سئو فنی و بک لینک ها اهمیت کمتری دارند. گوگل همچنین فضای بیشتری برای بازی با CTR دارد، زیرا 5 موقعیت برتر حدود 80٪ از کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهند. تاثیر متاتگ توضیحات بر سئو در این محل میتواند برای رتبه وبسایت شما سرنوشت ساز باشد. اطمینان حاصل کنید که از متاتگ توضیحات استفاده می کنید و توضیحات خود را به روشی هوشمندانه می نویسید تا کاربران را متقاعد کنید که روی لینک شما کلیک کنند.

آیا از توضیحات متا استفاده می کنید؟ تجربه شما از تغییر آنها چیست؟ آیا آنها تأثیری بر نرخ کلیک شما داشته اند؟ در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید. همچنین، اگر سوالی دارید، تنها کافیست با سئونبض تماس بگیرید. کارشناسان ما سوالات شما در رابطه با تاثیر متاتگ توضیحات بر سئو را با کمال میل پاسخگو خواهند بود. به علاوه در صورت نیاز به هرگونه خدمات سئو سایت با کارشناسان سئونبض تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *